ГЛОСАРІЙ
«МЕДІА – ОСВІТА»
Аудиторія медіа
– стійка
сукупність людей, об’єднаних спільними інформаційними потребами. (Медіаосвіта та
медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк;
За науковою редакцією В.В. Різуна. — Київ: Центр вільної преси, 2012. – С.347).
Відеокліп – короткий
аудіовізуальний медіатекст (рекламний, музичний тощо). (Медіаосвіта та медіаграмотність:
підручник / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк; За науковою редакцією В.В.
Різуна. — Київ: Центр вільної преси, 2012. – С. 347).
Інформація – будь-які
відомості, створенні людиною для передачі в часі та/чи просторі. (Медіаосвіта та
медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк; За
науковою редакцією В.В. Різуна. — Київ: Центр вільної преси, 2012. – С. 348).
Комунікатор – особа
або група осіб, які створюють контент масової комунікації. Як правило, до них
відносять журналістів, топ-менеджмент та власників медіа. (Медіаосвіта та
медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк; За
науковою редакцією В.В. Різуна. — Київ: Центр вільної преси, 2012. – С. 348).
Комунікація —
спілкування. Розрізняють автокомунікацію, міжособистісну, групову та масову
комунікацію. (Медіаосвіта та медіаграмотність:
підручник / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк; За науковою редакцією В.В.
Різуна. — Київ: Центр вільної преси, 2012. – С. 348)
Медіаграмотність – полягає в сукупності мотивів, знань, умінь і можливостей, що сприяють
добиранню, використанню, критичному аналізові, оцінюванню, створюванню та
передаванню медіатекстів різних форм, жанрів, а також аналізові складних
процесів функціонування медіа в суспільстві. (Медіаосвіта.
Основи медіаграмотності: навчально-методичний посібник для курсу «Основи медіа
грамотності» / укл.С.О.Троян, Ткачук А.В. – Умань: ПП Жовтий О.О., 2014. –
С.11-13).
Медіазалежність – розлад вольової поведінки, що проявляється в зловживанні медіа
(надмірний час споживання медіапродукції, зниження саморегуляції, звуження
інтересів тільки до сфери медіа з погіршенням у інших сферах життя тощо). (Медіаосвіта.
Основи медіаграмотності: навчально-методичний посібник для курсу «Основи медіа
грамотності» / укл.С.О.Троян, Ткачук А.В. – Умань: ПП Жовтий О.О., 2014. –
С.11-13).
Медіакомпетенція – відповідальна реалізація соціального спілкування в суспільній пракгиці,
тобто здатність розуміти, аналізувати і оцінювати зміст медіа, вміння
використовувати медіа під час навчання і дозвілля, бути співтворцем особистого
змісту в мас-медіа, володіти навичками самопрезентації та спілкування з іншими
користувачами медіа і, якщо потрібно, вміти критично оцінювати власну
медіаактивність. (Медіаосвіта. Основи медіаграмотності: навчально-методичний
посібник для курсу «Основи медіа грамотності» / укл.С.О.Троян, Ткачук А.В. –
Умань: ПП Жовтий О.О., 2014. – С.11-13).
Медіакультура – сукупність
духовних цінностей, створених інформаційно-комунікаційними засобами, що
функціонують у суспільстві, щодо елементів культури комунікації, пошуку,
збирання, виробництва і передачі інформації, а також культури її сприймання
соціальними групами та соціумом у цілому. (Медіаосвіта.
Основи медіаграмотності: навчально-методичний посібник для курсу «Основи медіа
грамотності» / укл.С.О.Троян, Ткачук А.В. – Умань: ПП Жовтий О.О., 2014. –
С.11-13).
Медіакультура особи – здатність особи ефективно взаємодіяти з мас-медіа, адекватно поводитися
в інформаційному середовищі. (Медіаосвіта. Основи
медіаграмотності: навчально-методичний посібник для курсу «Основи медіа
грамотності» / укл.С.О.Троян, Ткачук А.В. – Умань: ПП Жовтий О.О., 2014. –
С.11-13).
Мас-медіа – канали
поширення масової комунікації. До основних м.-м. відносяться періодична преса,
радіомовлення, телебачення, інтернет-медіа. (Медіаосвіта та медіаграмотність:
підручник / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк; За
науковою редакцією В.В. Різуна. — Київ: Центр вільної преси, 2012. – С.349).
Масова
комунікація – процес збору, обробки та поширення соціальної
інформації через спеціальні канали на велику та розташовану в різних місцях
аудиторію. (Медіаосвіта та
медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк;
За науковою редакцією В.В. Різуна. — Київ: Центр вільної преси, 2012. - С.349).
Медіаосвіта – навчання
теорії та практичних умінь для опанування сучасних мас-медіа; специфічна,
автономна галузь знань у педагогічній теорії та практиці. (Медіаосвіта та
медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк;
За науковою редакцією В.В. Різуна. — Київ: Центр вільної преси, 2012. - С.349).
Медіасоціалізація
– явище
інформаційного суспільства, що полягає в зміні традиційних способів
уведення/входження дитини в світ дорослих, коли основні орієнтири щодо
взаємодії із соціумом і формування власної ідентичності дитина отримує не із
сімейної взаємодії, а під впливом медіа.
(Медіаосвіта
та медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В.Ф.
Іванов, О.В.
Волошенюк; За науковою редакцією В.В. Різуна. — Київ: Центр вільної преси,
2012. – С.350).
Нові медіа – термін,
який в кінці XX ст. стали застосовувати до інтерактивних електронних видань і
нових форм комунікації виробників контенту з споживачами для позначення
відмінностей від традиційних медіа (наприклад, газет), цим терміном позначають
процес розвитку цифрових, мережевих технологій і комунікацій. (Медіаосвіта та
медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В.Ф. Іванов, О.В. Волошенюк;
За науковою редакцією В.В. Різуна. — Київ: Центр вільної преси, 2012. – С.
350).
Медіа-освіта — частина
освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіа-культури,
підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною
системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно,
телебачення), так і новітні (комп'ютерно опосередковане спілкування, інтернет,
мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних
технологій. Тобто медіа-освіта має на меті виховання медіа-грамотності.
Воркшоп (від англійської – майстерня) – це
одна з активних форм навчання, аналогічна тренінгам і діловим іграм, які дають
можливість активізувати весь потенціал особистості, пробудити його
допитливість, задіяти емоції.
Немає коментарів:
Дописати коментар