четвер, 6 квітня 2017 р.

Постійно-діючий семінар вчителів інформатики

Постійно діючий семінар вчителів інформатики відбувся у Вільшанській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів з проблеми: “Реалізація завдань Державного стандарту  базової і повної загальної середньої освіти освітньої галузі “Технології” на уроках інформатики ” 31 березня 2017 року.
У вступі говорилось про стан викладання інформатики, який  в сільській школі вельми плачевний. Особливо це стосується викладання шкільного розділу «Алгоритмізація та програмування». Вчителі-фахівці поставили перед собою завдання допомогти вчителям малокомплектних шкіл, показати їм шляхи вдосконалення технологій в області програмування. Тому і було запропоновано на попередньому засіданні розглянути уроки  по програмі LAZARYS – за підготовленим шаблоном вчителя інформатики Добрівської ЗШ І-ІІІ ступенів Гордієнка В.В. та опрацювати  програми, які розробив вчитель інформатики Сухоташлицького НВК Фурсенко В.В.. Вчителі Бузникуватського НВК, Дорожинської ЗШ І-ІІ ступенів, Станкуватської філії ІІ ступеня Вільшанської ЗШ І-ІІІ ступенів, Березовобалківської ЗШ І-ІІІ ступенів, Добрівської ЗШ І-ІІІ ступенів та Сухоташлицького НВК добросовісно віднеслись до поставленої задачі  - опрацювали  матеріали та підготували хвилюючі їх запитання, на які надали вичерпну відповідь  Гордієнко В.В. та Фурсенко В.В.
На перше питання підготувала доповідь  вчитель інформатики Станкуватської філії ІІ ступеня Вільшанської ЗШ І-ІІІ ступенів Куцарова І.О. Тема доповіді: «Особливості реалізації STEM-STEM-STREAM- проектів при  вивченні  інформатики, математики та фізики»
Якщо  розшифрувати абревіатуру STEAM: S - science, T - technology, E - engineering, A - art, M - mathematics, отримаємо: природничі науки, технологія, інженерне мистецтво, творчість, математика - дисципліни, які стають найбільш затребуваними в сучасному світі. Тож не дивно, що сьогодні розвиток STEAM - один з основних трендів в світовій освіті.
STEAM-навчальний план заснований на ідеї навчання учнів із застосуванням міждисциплінарного і прикладного підходу. Замість того щоб вивчати окремо кожну з п'яти дисциплін, STEAM інтегрує їх в єдину схему навчання.
У багатьох країнах STEAM-освіта в пріоритеті з наступних причин:
- у найближчому майбутньому в світі буде різко не вистачати: IT-фахівців, програмістів, інженерів, фахівців високотехнологічних виробництв і ін.
- у віддаленому майбутньому з'являться професії, які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- і нанотехнологій.
- фахівцям майбутнього потрібно всебічна підготовка і знання з самих різних освітніх областей природних наук, інженерії та технології.
Ті, хто навчаються за програмою «STEAM-освіта», крім фізики і математики, вивчають робототехніку, програмування, конструюючи і програмуючи власних роботів. На заняттях використовується спеціальне технологічне лабораторне та навчальне обладнання, таке як 3D-принтери, засоби візуалізації та інше обладнання. Можна сказати, що філософія STEAM-освіти заснована на старих добрих підходах навчання дітей професіями на уроках праці, хіба що інструменти змінилися і способи навчання.
І можливо, що хтось із цих дітей піде не в модні юристи-економісти, а вибере шлях вченого або винахідника або захопиться програмуванням.
Але щоб підійти ближче до STEAM-освіти потрібно попрацювати над державним компонентом базової середньої освіти, особливо над впровадженням нового Державного стандарту. Тому порівняльну характеристику програм з інформатики для 9 класу  за старим державним стандартом  та новим Державним стандартом підготувала вчитель інформатики Добрянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Клименко І.С.
Оскільки з 2016-2017 навчального року впроваджується нова програма з інформатики по новому Державному стандарту для учнів, які вивчали інформатику з 2 класу, доцільно було порівняти програми для 5 та 6 класів – що було висвітлено у виступі методиста РМК  Фудар Н.І.
На помилках вчаться, тому доречно було згадати вчителям інформатики про те, що існують правила створення презентацій. На семінарі були розглянуті основні елементи оформлення слайдів  та подання інформації. Презентацію підготувала методист РМК          Фудар Н.І. та запропонувала опрацювати матеріал у своїх навчальних закладах з учителями інших категорій.

Рекомендації вчителям інформатики:

1.     Повернення під час навчання теми «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами» до використання застарілих систем програмування, орієнтованих на ОС DOS, на кшталт Turbo Pascal, не рекомендується, оскільки всі завдання теми можуть бути виконані з використанням середовища програмування, орієнтованого на подійне- та об'єктно-орієнтоване програмування у режимі візуального формування інтерфейсу програми, з підтримкою базових концепцій об’єктно- орієнтованого програмування. Цій вимозі задовольняють такі мови як Object Pascal, Visual Basic, Python, Java, C#, C++ тощо. Рекомендовано використовувати середовища програмування Lazarus (мова Object Pascal), Visual Studio (безкоштовна версія Community Edition, мова Visual Basic), IDLE for Python (мова Python) та інші.   
2.   Продовжувати опрацьовувати і застосовувати у практичній діяльності програму Lazarys, яка була запропонована вчителем інформатики Добрівської ЗШ  Гордієнком В.В
3.   Опрацювати групу програм складених для вивчення розділу інформатики у 8 класі «Алгоритми і програмування» вчителем інформатики Сухоташлицького НВК Фурсенко В.В.
4.   Опрацювати в педагогічних колективах  основні елементи оформлення слайдів  та подання інформації.




















Немає коментарів:

Дописати коментар

   Інформація для громадян України, які проживають на тимчасово окупованих територіях Автономної республіки Крим, м. Севастополя, Донецької ...